sunnuntai 15. helmikuuta 2015

Pitkien hiusten pelastus!


Kaikista parhaimmalta aloitukselta blogille tuntui kertoa öljystä, jota käytän ihan kaikkeen. Kookosöljyä pystyy käyttämään ruoanlaitossa, ihonhoidossa, hieronnassa ja jopa deodoranttina.



Kookosöljy on Hilmankin herkkua.
Itse käytän kookosöljyä meikinpuhdistuksen ykkosvaiheessa, eli hieron naamaani pienen nokareen öljyä, ja annan sen liottaa meikkejä muutaman minuutin ajan. Tämän jälkeen pesen naaman vedellä ja puhdistusaineella. Tällä tekniikalla esimerkiksi vedenkestävä ripsiväri lähtee hyvin irti, ja uskon, että kookosöljy tekee samalla hyvää ripsille.

Joku viisas tiedemies on laboratoriossaan joskus tutkinut, että ainoat öljyt jotka todella imeytyvät hiukseen, on ekstra neitsytoliiviöljy ja kookosöljy. Mun hiukset on ýli puolen selän, ja siitäkin on kiittäminen kookosöljyä.
Ennen mulla oli tapana sulattaa kookosöljyä ja sekoittaa sitä hoitoaineen sekaan. Nykyään oon liian laiska siihen, ja hiukset on muutenkin jo paremmassa kunnossa.

Pesen mun hiukset kolmen päivän välein, ja nykyään mulla on tapana sulattaa kookosöljyä reilulla kädellä ja levittää se kuivien hiusten latvoihin. Sitten hiukset nutturalle ja annan vaikuttaa pari tuntia tai välillä yön yli.
Voisi helposti kuvitella, että shampoo on helpoin tapa pestä öljy pois. Näin ei kuitenkaan ainakaan minulla ole, vaan öljy lähtee helpoiten pois co-pesulla eli hoitoainepesulla. Eli kastelen hiukset, puristelen enimmät vedet pois, levitän silikonitonta hoitoainetta (esimerkiksi Tresemme Naturals on tähän tarkoitukseen loistava), ja annan vaikuttaa suunnilleen 15 minuuttia. Sitten emulgoin hoitoaineen pois ja voila, ihanan puhdas ja pehmonen tukka!

Mulla on tapana ostaa ihan citymarketista tuota Cocovin kookosöljyä. Cocovin omassa nettikaupassa puolen litran purkki öljyä maksaa 10.95e.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :-)